İyi Bir Uyku Hijyeni İçin Neler Yapmalı?

Mayıs 25, 2020

Karantina ve Ramazan ayı dolayısıyla uyku düzeniniz değişti ve normal uyku düzenine dönmekte zorlanıyor musunuz?

Uyku hijyeni uyku kalitesini artırmak için önerilen davranışlar ve çevresel düzenlemelerdir. 

Bu anlamda, normale dönmenize yardımcı olacak ve uyku kalitenizi artıracak bazı tavsiyelerimiz var:

  • Uykudan en az 2 saat önce enerji verici gıda tüketimini -meyve, tatlı gibi- bırakmalısınız. Yaklaşık 4-6 saat öncesinde kafein, nikotin alımını durdurmalısınız.
  • Uykuya daldığınız saatten bağımsız olarak uyandığınız saati sabit tutmalısınız.
  • Günlük spor yapmalı, fakat bunu uyku saatinizden en az 3 saat öncesinde bitirdiğinizden emin olmalısınız.
  • Yatak odanızı yalnızca uyku için kullanmalı, TV ya da kitap okumak gibi amaçlarla kullanmamalısınız.
  • Yatağa girdikten sonraki ilk 20 dakika içinde uyuyamadıysanız, yataktan çıkıp sıkıcı bir aktiviteye yönelmelisiniz.
  • Yatak odanızın sessiz ve karanlık olmasına, çok sıcak olmamasına dikkat göstermelisiniz.
  • Uyumadan bir süre önce teknolojik gereç kullanımına son vermelisiniz. Çünkü bunlardan yayılan mavi ışık, uyku için gerekli olan melatonin hormonu salınımını durdurmakta ve uyanık kalmamıza sebep olmaktadır.

Düzenleyen: Psikolog Fatma Betül Aksoy

Bir Yorum Ekleyin
Zor Zamanlardan Geçerken Kabul ve Kararlılık Terapisi’ni KonuştukSanat ile İç Dünyamızı Keşfetmek Online Grup Çalışması Başlıyor!

Yorumunuzu Yazabilirsiniz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir